Jeppe og Jeppe i front for Liste B til KV17 | Roskilde Radikale Venstre

Jeppe og Jeppe i front for Liste B til KV17

Byrådsmedlem for Radikale Venstre siden 2014, Jeppe Trolle, blev enstemmigt valgt som spidskandidat for partiet på opstillingsmødet søndag d. 20. november. Som nr. 2 på listen blev Jeppe Fransson, politisk landsnæstformand i Radikal Ungdom, valgt.

Radikale Venstre i Roskilde valgte søndag på opstillingsmødet i Byens Hus, Jeppe Trolle, byrådsmedlem som spidskandidat for Liste B ved valget d. 21. november 2017.

Et valg som han er meget glad for:
”Jeg er stolt af at jeg fik enstemmig opbakning til at fortsætte den markante grønne profil, som radikale har haft i den forløbne valgperiode. Derudover er jeg godt tilfreds med, at vi har fået sammensat et godt team, så vi er rustet til at blive flere radikale i byrådet”, siger Jeppe Trolle, der vil sikre, at Radikale Venstre fortsat er kommunens grønne parti med fokus på bæredygtig omstilling, øget brug af vedvarende energikilder og visionen om Roskilde som cykelby.

Håb om to mandater
Partiet havde ved valget i 2013 en mindre stemmemæssig fremgang på 0,4 pct til 5 pct. Det skete til trods for, at valget faldt tæt efter en turbulent periode i den daværende S-R-SF-regering med vedtagelse af skolereform og et folketingsindgreb, der indførte en ny arbejdstidsaftale for folkeskolelærerne.

Et bredt samarbejde i det nuværende byråd og deltagelse i periodens tre budgetforlig med tydelige radikale aftryk på miljø og skole-børneområdet – bl.a. i form af medvirken til sammen med SF at presse en lokalaftale med lærerne igennem til vedtagelse - giver partiet håb om at fordoble mandat-tallet fra én til to pladser.

I så fald kan det bringe listens nr. 2, Jeppe Fransson, politisk landsnæstformand i Radikal Ungdom, i byrådet.

”Jeg glæder mig til at kæmpe for, at Radikale Venstre får flere mandater til kommunalvalget. Det kræver hårdt arbejde”, siger han og fortsætter:

”Jeg vil helt klart fokusere på at investere mere i vores børn. Der har været meget fokus på folkeskolen, men vi må ikke glemme kommunens vuggestuer og børnehaver. De skal have mere fokus. Det vil jeg arbejde for,” siger Jeppe Fransson, der er uddannet socialrådgiver og studerer kandidatuddannelsen i Socialt Arbejde.

Formand for Radikale Venstre i Roskilde, Kim Elmose, ser frem til den kommende valgkamp med ”Team Jeppe” i front.

”Det er to kandidater, der begge har en betydelig politisk erfaring og supplerer hinanden perfekt i forhold til mærkesager, ”, siger han.

Formanden glæder sig endvidere over, at det er lykkedes at sammensætte en radikal liste på foreløbig 12 kandidater, der kommer fra alle dele af kommunen og byder på mange forskellige erfaringer. På partiets ordinære generalforsamling i april 2017 kan listen udvides med fire kandidater i bunden.

Den fulde liste ser således ud:

1. Jeppe Trolle
2. Jeppe Fransson